Smille!! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Tweejees - WaarBenJij.nu Smille!! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Tweejees - WaarBenJij.nu

Smille!!

Blijf op de hoogte en volg Tweejees

10 Maart 2015 | Nederland, Arnhem

Thailand; 'Land van de Glimlach'

Veel mensen denken dat Thailand ‘land van de glimlach’ genoemd wordt vanwege het vriendelijke en vrolijke karakter van de Thaise bevolking. Echter, waar veel buitenlanders geen weet van hebben is dat de glimlach een veel diepere betekenis heeft. De glimlach is niet alleen een uiting van vriendelijkheid of opgewektheid, maar kan ook ongemak, schaamte of zelfs boosheid uitdragen. Een Thai zal namelijk nooit zijn persoonlijke emoties laten zien en zeker zijn negatieve emoties niet.

In Thailand wordt de glimlach gebruikt om een ander hiermee op zijn gemak te stellen. De glimlach heeft als het ware een defensief karakter en de Thai wil je hiermee gunstig stemmen. Zo wordt er in Thailand niet alleen gelachen bij grappen en komische gebeurtenissen, maar ook bij onschuldige persoonlijke ongelukjes die bij ons als westerlingen binnenpretjes bezorgen. Het is absoluut niet de bedoeling dat een Thai je met dergelijke glimlach wil uitlachen. In tegendeel hij wil je met een dergelijke glimlach helpen om je over de onaangename gebeurtenis heen te komen.

• 10 Maart 2015 - 14:12

Je Moeder, Mieke:

Hallo jullie tweetjes, ik wens jullie een hele goede reis en een mooie en fijne vakantie toe, geniet van alles!

• 10 Maart 2015 - 14:16

Je Moeder, Mieke:

Dit ben ik zojuist vergeten xxx, xxx voor jullie tweetjes.

• 10 Maart 2015 - 15:32

Anouk:

Ik kan nu al niet wachten om al jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Enjoy big time!!!!