New city, new friends - Reisverslag uit Peking, China van Tweejees - WaarBenJij.nu New city, new friends - Reisverslag uit Peking, China van Tweejees - WaarBenJij.nu

New city, new friends

Blijf op de hoogte en volg Tweejees

11 Oktober 2016 | China, Peking

Een sprong in de tijd brengt ons naar dinsdagochtend 7.30 uur. China heet ons van harte welkom....de douanepassage gaat vlekkeloos maar dan op zoek naar de bagageband die staat aangegeven in Chinese tekens :) De bagage ligt achter band nummer 42 wordt ons verteld, maar daar ligt bagage uit Helsinki te wachten op hun eigenaren. Bij de 'lost & found' is het inmiddels aardig druk geworden, wat mij tocht wel zorgen baart. Ik (Judith) ga eens een kijkje nemen; geen backpacks met onze namen erop. Jeroen loopt nog een rondje bagage claim en bij terugkomst, zonder enig resultaat, besluiten we toch bij L&F te informeren. Nog voordat we binnen willen stappen komt een Chinese vliegveldmedewerker met onze bagage aanzetten....gelukkig!

Dan op zoek naar een ATM (pinautomaat) om de eerste flappen te tappen en om deze meteen weer uit te geven aan de taxichauffeur.

Zo goed voorbereid als we zijn, overhandigen we onze hostelbevestiging in het Chinees aan de taxichauffeur. Na ±45 minuten worden we afgezet in een afgelegen straatje. Het hostel bevindt zich om de hoek wordt ons verteld. Om de hoek geen Peking Station Hostel te vinden. Dan maar met onze bevestiging naar een Chinese man die voor zijn winkeltje staat te koekeloeren. Hij wijst naar de andere hoek van de straat en gebaart met een rechtdoor teken. Bepakt met onze rugzakken gaan we tussen de locale winkeliers op zoek naar onze verblijfplaats. Net voordat we de moed opgeven zie we een teken dat lijkt op onze bestemming.

We komen binnen in een cosi binnentuinwaar we direct 'vrienden' maken met andere gasten. Alles klopt hier...We checken in, drinken een kop koffie, kletsen met andere reizigers en doen daarna even twee uur onze ogen dicht...

Omdat we zoveel mogelijk van de stad willen zien, gaat dan toch echt de wekker....grrr. We worden blij van een verfrissende douche en beginnen onze ontdekkingstocht door Beijing. We kopen een Beijing Metro Card (Nederlandse OV kaart) waarmee we ons de komende dagen binnen de stad kunnen verplaatsen en mengen ons tussen de locals op weg naar het plein van de Hemelse Vrede.

Aangekomen op het grootste plein ter wereld maken we foto's en worden we op de foto gezet. We zijn een attractie opzich.... De Verboden Stad bezoeken we later deze week en gaan op zoek naar iets te eten en te drinken. We komen uit op een locale night market waar van alles aan stokjes wordt geregen om te eten. Schorpioenen, zeepaardjes, zeesterren....alles is te koop. Wij kijken onze ogen uit en laten ons overhalen iets te proberen. Mmmm.....nog lekker ook, die beef en chicken. Dit zeggen ze waarschijnlijk tegen alle westerlingen.

Moe maar voldaan keren we 'huiswaarts'. Onder het genot van een Thais biertje sluiten we de dag af in de binnentuin van ons hostel. Het is mooi geweest voor vandaag. Morgen op de fiets de stad verkennen.....