Cultuurshock - Reisverslag uit New Delhi, India van Tweejees - WaarBenJij.nu Cultuurshock - Reisverslag uit New Delhi, India van Tweejees - WaarBenJij.nu

Cultuurshock

Door: Tweejees

Blijf op de hoogte en volg Tweejees

03 November 2017 | India, New Delhi

24 uur geleden stonden wij op Schiphol voor vertrek naar India.

Inmiddels zijn we duizenden kilometers verder, mooie stempels in onze paspoorten rijker, terecht gekomen in een compleet andere wereld.

De reis verliep voorspoedig en bij aankomst op Delhi Airport werden we onthaald door onze chauffeur met een briefje: Welcome Jeroen Cleijne.

Max Verstappen is niets bij onze chauffeur. Vol gas scheurt hij door een menigte van bussen, auto’s, tuk tuks, brommers en koeien. Hij laat geen gaatje onbenut. En we komen ook nog veilig aan in ons hotel! Thank you Max

We frissen ons een beetje op en gaan opzoek naar een hapje en een drankje.
Dat drankje wordt een cola (ze schenken hier geen alcohol) met een overheerlijke Chicken Butter Masala gecombineerd met een soort pannenkoeken. Het uitzicht vanaf een dakterras is geweldig. We laten de Indiase wereld van bovenaf eens lekker op ons inwerken....

Om de eerste middag/avond in India goed af te sluiten kunnen we warempel ook nog een biertje bemachtigen (nee, geen alcoholvrije). En zelfs het oversteken op straat is ons gelukt, wat een hele sport is. We kregen zelfs duimpjes omhoog van de locals

• 03 November 2017 - 22:09

Mieke:

Hallo lieve Judith en Jeroen,
    Wat fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen, daar in die andere wereld.
    Het filmpje op de watsapp geeft me wel een beetje een indruk van hoe het daar vergaat.
    De lange reis zit erop, dus het avontuur kan beginnen.
    Heel veel plezier en een dikke kus!
    Je moeder/Mieke