Alles behalve saai - Reisverslag uit Jodhpur, India van Tweejees - WaarBenJij.nu Alles behalve saai - Reisverslag uit Jodhpur, India van Tweejees - WaarBenJij.nu

Alles behalve saai

Door: Tweejees

Blijf op de hoogte en volg Tweejees

10 November 2017 | India, Jodhpur

Na het ontbijt bedanken we het personeel van ons hotel voor hun excellente service en vertrekken naar Jodhpur, blauwe stad. De afstand is 350 kilometer en Yeswant geeft aan hier 7 uur over te doen.

Wij zijn klaar voor weer een onwaarschijnlijke autotocht door een kleinstukje India.

Waar we normaal al lang in slaap waren gevallen, blijven wij ons 7 uur lang verbazen over alles wat er om ons heen gebeurd. De snelweg gaat over in zandweg, tegemoet komend verkeer wordt afgewisseld met kuddes koeien en geiten, vrachtwagens zijn kleurrijk beschilderd en claxonneren te pas en te onpas. Deze rit is alles behalve saai te noemen.

Als we Jodhpur naderen moeten we afscheid nemen van onze chauffeur. Met zijn auto komt hij niet door de nauwe straatjes van het oude centrum waar ons guesthouse is gevestigd. We bedanken hem voor zijn goede service door ons veilig naar onze bestemmingen te brengen en maken nog één selfie samen met hem. Daarna stappen we over in een tuk tuk op weg naar ons logeeradres.

Wauw, wat een plaatje....Juna Mahal Home stay. Een fijne plek voor de komende dagen met een fantastisch uitzicht op het Fort en de “blauwe stad”.