Shanghai ontdekken - Reisverslag uit Huangpu, China van Tweejees - WaarBenJij.nu Shanghai ontdekken - Reisverslag uit Huangpu, China van Tweejees - WaarBenJij.nu

Shanghai ontdekken

Blijf op de hoogte en volg Tweejees

16 Oktober 2016 | China, Huangpu

Vandaag staan Yuyuang Garden (Chinese tuin), het Shanghai Museum een een foodtour op de planning.

Via een drukke bazaar komen we aan bij de tuin. Een beetje toeristisch maar wel een 'must see'. En een uitgelezen plek om onze gadget, de selfie stick, te testen. Hahaha....het is nog leuk ook!!

Daarna leiden we ons zelf rond door het (gratis) Shanghai museum.

Inmiddels zitten we in het volkspark aan een heerlijke (late) lunch. Even onze beentjes rust geven voordat we vanavond de night market ontdekken met al haar inheemse verrassingen.

Een paar uur later ontmoeten we op de afgesproken plaats onze nieuwe Amerikaanse 'vrienden' waarmee we de rest van de avond 'opgescheept' zitten.

We worden direct op de proef gesteld om een zoetwaterslang te eten. Zoek er een uit, deze wordt voor je neus op de openbare weg onthoofd, gevilt en in stukken geknipt voor de frituur. Uiteindelijk ligt hij of zij onherkenbaar op je bord en smaakt hij nog lekker ook!

De tourgide leidde ons de avond naar diverse locale eetgelegenheden waar we samen veel gelachen, gegeten en gedronken hebben.