Goodbye Shanghai, hello Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Tweejees - WaarBenJij.nu Goodbye Shanghai, hello Hong Kong! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Tweejees - WaarBenJij.nu

Goodbye Shanghai, hello Hong Kong!

Blijf op de hoogte en volg Tweejees

19 Oktober 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Na een transferdag van Shanghai naar Hong Kong, komen we aan op de laatste bestemming van onze reis; Hong Kong Island.

We nemen een taxi naar Causeway Bay, Times Square, waar ons hotel zich bevindt.

We droppen onze bagage en gaan op zoek naar een restaurant. Via Tripadvisor komen we uit bij Pirata op de 30e etage van een van de vele wolkenkrabbers. We genieten van een lekker flesje wijn en chefs choice (tagliata di manzo) . Als kers op de taart, trakteren we onszelf nog op een heerlijk kaasplateau.

Na het eten nemen we stiekem een kijkje bij Happy Valley (paardenrace) waar de high society een geweldige avond beleefd, en wij vanuit de zijlijn meegenieten.

We zouden geen Nederlanders zijn, als we niet naar de weersvooruitzichten zouden kijken. Aangezien ze voor vrijdag slecht weer voorspellen, passen we onze planning hierop aan. Morgen op naar The Peak!