Choas en hectiek in Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Tweejees - WaarBenJij.nu Choas en hectiek in Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Tweejees - WaarBenJij.nu

Choas en hectiek in Delhi

Door: Tweejees

Blijf op de hoogte en volg Tweejees

04 November 2017 | India, New Delhi

De dag begint vroeg voor een riksja tour door oud Delhi met touroperator “When In India”.

Vanaf het hotel nemen we een tuk tuk naar het meetingpoint (hoofdingang van het Rode Fort) waar we om 9.00 uur worden verwacht.

Stipt op tijd worden wij, samen met drie dames uit Sri Lanka, ontvangen door de gids en haar 3 riksja chauffeurs.

We worden allemaal voorzien van een audioguide zodat we de uitleg van de gids live kunnen volgen. Top geregeld!

We bezoeken onder andere Jama Machid, de grootste moskee van Azië, halen onze neus op bij de grootste kruidenmarkt van de wereld, scheuren door de verschillende bazaars en proeven heerlijke Indiase gerechten.

Terwijl wij ons met de riksja voortbewegen gaat het dagelijkse leven aan ons voorbij. Je weet niet wat je ziet en op foto vast moet leggen. Complete chaos, herrie en er gebeurt van alles! Het lijkt alsof we zijn beland in een aflevering van BNN 3 Op Reis!

Na 3 uur eindigt de tour. We hebben veel geleerd, gehoord, gezien, geroken en geproefd. Wat een toffe ervaring!

Nu we er toch zijn, besluiten we het Rode Fort te bezoeken. Wij kopen voor 500 roepie per persoon een kaartje, terwijl de locals 30 roepie betalen. Maar ja, ieder nadeel heb z’n voordeel; toeristen staan dan ook niet in ellenlange rijen te wachten voor de kassa