“Prinsheerlijk” Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Tweejees - WaarBenJij.nu “Prinsheerlijk” Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Tweejees - WaarBenJij.nu

“Prinsheerlijk” Jaipur

Door: Tweejees

Blijf op de hoogte en volg Tweejees

09 November 2017 | India, Jaipur

Mr. Prins (privéchauffeur) brengt ons vandaag naar het Amber Fort en de Monkey Tempel, iets buiten Jaipur. Wat een luxe om Yeswant in de buurt te hebben.

Vanuit de auto trekt het dagelijkse Indiase leven aan ons voorbij en worden we een half uur later “prinsheerlijk” voor de poort van het Fort afgezet. Dat scheelt weer een kwartiertje lopen (en dus zweten).

We bezichtigen het enorme complex en verbazen ons over het feit dat we in iedere hoek van het Fort mogen komen.

Na de lunch rijden we via het Waterpaleis
verder naar de Monkey Tempel. Een tempel op een berg waar veel apen leven. Het voeren van de apen brengt geluk.... Dus we kopen NATUUUURLIJK een zakje pelpinda’s.

Ook al hebben we het idee al 6 dagen in een film te zitten, vanavond staat de bioscoop op het programma (Rai Madir).

We hebben Yeswant ook uitgenodigd en drie “emerald” kaartjes gekocht. Wat blijkt, het zijn vette plaatsen op het balkon!

Het volkslied luidt de start van de film in. Er wordt geklapt, gefloten, gelachen. Niet alleen na het volkslied, maar gedurende de hele film. Drie uur later staan we met een big smile weer buiten.

Wat een perfecte dag!